Migratie 

Wat verandert er ten tijde van de migratie naar VDX?

Wanneer uw account gemigreerd wordt naar VDX vinden er technisch geen wijzigingen plaats. De inloggegevens voor uw control panel en FTP-account blijven gelijk. De e-mailinstellingen hoeft u ook niet te wijzigen. Wat wel verandert is het inloggen op het klantportaal. In het klantportaal kunt u onder andere de inloggegevens van uw hostingaccount en DNS-beheer terugvinden.

Stap 1

De nieuwe URL voor het klantportaal is: https://mijn.vdx.nl

Uw nieuwe klanthandle heeft u per e-mail van ons ontvangen. Het wachtwoord van uw klanthandle is niet gewijzigd. Mocht u het e-mailbericht met uw nieuw klanthandle gemist hebben, dan kunt u via onderstaande stappen de handle opvragen. In het hetzelfde e-mailbericht kunt u eventueel ook het wachtwoord resetten, door middel van de resetlink.

Om nieuwe inloggegevens aan te vragen gaat u als eerste naar: https://mijn.vdx.nl

 

Stap 2

Als u de inloggegevens van het klantportaal van VDX wilt ontvangen dan klikt u onder het inlogscherm op 'Ik ben mijn wachtwoord kwijt of vergeten'

 

Stap 3

In het volgende scherm vult u het e-mailadres in die bij onze administratie bekend is, is gelijk aan die bij Proserve. Als het e-mailadres is ingevuld dan klikt u op 'Verstuur'. (Het e-mailadres wat bij ons in de administratie bekend is, is doorgaans het adres waar wij de facturen heen sturen.)

 

Stap 5

U krijgt binnen 15 minuten een e-mailbericht van ons met uw klanthandle en een link om het wachtwoord te resetten. (Let op! De wachtwoord reset link zal slechts 1 uur geldig zijn.)

Hieronder ziet u een voorbeeld van het e-mailbericht dat u van ons krijgt als u de bovenstaande stap heeft uitgevoerd:

 

Stap 6

Wanneer u het wachtwoord heeft gereset, dan kunt u vervolgens inloggen op https://mijn.vdx.nl met de toegezonden klanthandle en het wachtwoord wat u zojuist hebt ingesteld.

 

Veranderen de inloggegevens van mijn control paneel en FTP-account?

  • Nee, de inloggegevens worden tijdens de migratie niet aangepast. U kunt met uw huidige inloggegevens inloggen.
  • Mocht u de inloggegevens niet meer weten kunt u deze in het klantportaal terugvinden. In het volgende FAQ-artikel kunt u meer informatie terugvinden: 'Waar kan in mijn inloggegevens terugvinden en resetten?'

 

Moet ik mijn e-mailinstellingen wijzigen na de migratie?

  • Nee, u hoeft de instellingen voor uw e-mailaccount niet aan te passen. U kunt mail.hostingserver.nl als inkomende- en uitgaande mailserver blijven gebruiken.
  • Een Uitgebreid overzicht van de mailinstellingen kunt u dat in het volgende FAQ-artikel terugvinden: 'Welke gegevens heb ik nodig om mijn e-mail in te stellen?

 

Wat is de nieuwe URL van orderportaal?

 

Worden mijn website bestanden naar een andere server verplaatst?

  • Nee, de website bestanden blijven op de huidige server. Er vindt geen technische migratie plaats.

 

Moet ik mijn DNS-records aanpassen na de migratie?

Nee, de DNS-records blijven gelijk.

 

Ga ik meer betalen na de migratie?

  • Nee, na de migratie worden de kosten voor een pakket of dienst niet hoger. Wel gaan de hostingpakketten veranderen naar VDX-pakketten.

 

Kan ik oude facturen nog inzien?

  • Ja, dit is mogelijk. Via het klantportaal kunt u de facturen inzien. Hoe u de facturen kunt inzien, kunt u in het volgende FAQ-artikel terugvinden: 'Waar kan ik mijn facturen inzien?'

 

Verandert de URL van het resellerportaal?

 

Achtergrond informatie VDX
VDX (Virtual Dynamics) is een internet hostingaanbieder en wij kunnen voor elke klant wel een passende oplossing aanbieden. U kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan:

Meer informatie over SSL-certificaten:

Mocht u nog geen SSL-certificaat geïnstalleerd hebben op uw website, dan kunt u bij ons een SSL-certificaat bestellen vanaf € 1,- per maand. Enkele voordelen van een SSL-certificaat zijn:

  • Hogere ranking in Google
  • Verkeer wordt versleuteld verzonden
  • Controle aanvrager / domeinhouder
  • U voldoet aan de nieuwe wetgeving (AVG/GDPR)

SSL-certificaten kunt u via de volgende URL bestellen:

Server beveiliging / Brute Force detection

Er zijn enkele protocollen actief op onze servers. Wanneer er te vaak een foutieve login plaatsvindt vanaf een bepaald IP-adres dan ziet onze server dit als een aanval. Het IP-adres van de aanvrager wordt dan geblokkeerd. Nu is het zo dat u hier zelf ook de dupe van kunt worden wanneer u niet meer beschikt over de juiste gegevens.

Een aanvraag kan dan resulteren in een time-out. Het is gelukkig vrij eenvoudig om deze blokkade zelf weer op te heffen. Kijk voor een uitleg hierover op de volgende FAQ-pagina:

https://www.vdx.nl/faq/webhosting/wat-moet-ik-doen-wanneer-mijn-ip-adres-geblokkeerd-is

Patchman

Patchman kijkt naar verouderde code op onze hostingservers die hack-gevoelig zijn. Het kan zijn dat u een e-mail ontvangt van patchman@hostingserver.nl met een overzicht van bestanden die deze verouderde code bevatten. Het verzoek zal dan zijn of u deze bestanden wil updaten, zodat ze geen gevaar meer lopen dat ze gehacked kunnen worden.

In de praktijk zal Patchman na verloop van tijd zelf kleine, noodzakelijke wijzigingen aanbrengen als blijkt dat er geen actie is ondernomen om de geconstateerde problemen zelf op te lossen. Deze software gebruiken we al heel lang en tot nu toe hebben we alleen maar positieve ervaringen met dit systeem.

Antivirussoftware

Antivirussoftware is actief op onze hostingservers. Indien er geïnfecteerde bestanden aangetroffen worden dan zullen deze in quarantaine geplaatst worden.