Migratie 

Wat verandert er ten tijde van de migratie naar VDX?

Gefeliciteerd! Op het moment dat u deze pagina bezoekt is de kans groot dat uw account succesvol is overgezet naar VDX. Om het u zo gemakkelijk mogelijk te maken hebben wij voor u een aantal belangrijke zaken op deze pagina uiteengezet. 


Een nieuw klantportaal: mijn.vdx.nl



Op het moment dat uw account gemigreerd wordt van uw vorige webhoster naar VDX dan maakt u vanaf dat moment gebruik van het klantportaal. De logingegevens hiervan ontvangt u van ons nadat uw hosting is gemigreerd. Deze gegevens worden verstuurd naar het bij ons bekende e-mailadres, dat overeenkomstig is met de gegevens van uw oude webhoster.  Verder wordt uw hosting naar een nieuwe server verplaatst, waar u voortaan gebruik maakt van het Plesk controlpanel.

In de volgende stappen zetten wij uiteen hoe het klantportaal van VDX werkt. 

Stap 1

De URL voor het klantportaal is: https://mijn.vdx.nl

Uw klanthandle en wachtwoord ontvangt u van ons per e-mail zodra uw hostingpakket is gemigreerd. Mocht u het e-mailbericht met uw nieuw klanthandle gemist hebben, dan kunt u via onderstaande stappen de handle opvragen. In het hetzelfde e-mailbericht kunt u eventueel ook het wachtwoord resetten, door middel van de wachtwoord resetlink.

Om nieuwe inloggegevens aan te vragen gaat u als eerste naar: https://mijn.vdx.nl

 

Stap 2

Als u de inloggegevens van het klantportaal van VDX wilt ontvangen dan klikt u onder het inlogscherm op 'Ik ben mijn wachtwoord kwijt of vergeten'

 

Stap 3

In het volgende scherm vult u het e-mailadres in die bij onze administratie bekend is. Wij nemen hierbij de gegevens over van uw voormalige webhoster. Als het e-mailadres is ingevuld dan klikt u op 'Verstuur'. (Het e-mailadres wat bij ons in de administratie bekend is, is doorgaans het adres waar wij de facturen heen sturen.)

 

Stap 5

U krijgt binnen 15 minuten een e-mailbericht van ons met uw klanthandle en een link om het wachtwoord te resetten. (Let op! De wachtwoord reset link zal slechts 1 uur geldig zijn.)

Hieronder ziet u een voorbeeld van het e-mailbericht dat u van ons krijgt als u de bovenstaande stap heeft uitgevoerd:


Stap 6

Wanneer u het wachtwoord heeft gereset, dan kunt u vervolgens inloggen op https://mijn.vdx.nl .
Bij handle vult u dan uw klanthandle in, zoals deze vermeld staat in de mail die u van ons heeft ontvangen.
Daarna vult u het wachtwoord in dat u met de resetlink heeft gewijzigd. 

 


Technische wijzigingen na migratie



Bij de migratie naar VDX vinden er ook een aantal technische wijzigingen plaats. Zo krijgt u de beschikking over een nieuw controlpanel. Hieronder leggen wij u één en ander stapsgewijs uit. 
 

Veranderen de inloggegevens van mijn controlpanel en FTP-account?

 

Moet ik mijn e-mailinstellingen wijzigen na de migratie?

  • Ja, door de migratie naar een ander platform is het onvermijdelijk dat de instellingen van uw e-mailaccount(s) wijzigen. Om het u zo makkelijk mogelijk te maken ontvangt u bij aanvang van de migratie een e-mail met meer informatie, inclusief uw nieuwe instellingen. Deze e-mail kunt u ook na de migratie tijdelijk blijven raadplegen via de webmail van HostingXS, via de volgende link: https://securemail.hostingxs.nl/ Gebruik hiervoor uw oude gebruikersnaam en wachtwoord. 
     
  • Indien u in de toekomst nieuwe diensten bestelt bij VDX, dan gebruikt u hiervoor de standaard instellingen voor het instellen van de mail. Raadpleeg hiervoor ook de volgende pagina: https://www.vdx.nl/faq/email/welke-gegevens-heb-ik-nodig-om-mijn-e-mail-in-te-stellen

 

Worden mijn website bestanden naar een andere server verplaatst?

  • Ja, bij de migratie van uw oude webhoster naar VDX wordt alle data van uw hostingpakket door ons gemigreerd naar uw hostingserver bij VDX. 

 

Moet ik mijn DNS-records aanpassen na de migratie?

  • Ja, de DNS-records worden gewijzigd en gaan na migratie verwijzen naar de server waarop de hosting dan staat bij VDX.
  • Als het domein extern is geregistreerd en u wilt de nameservers van VDX gebruiken zal u deze zelf dienen aan te (laten) passen naar:

ns1.dn-s.nl  80.84.224.44

ns2.dn-s.nl 141.138.198.56

ns3.dn-s.nl 52.51.31.18

ns4.dn-s.nl 104.40.232.93

 

 


Instellen of wijzigen van e-mail na migratie


 

Na migratie kan het zijn dat u uw wachtwoord van de mail dient te wijzigen. Hierover wordt u door ons geïnformeerd. In dat geval treft u in de mail een beveiligde link aan, waarin het nieuwe wachtwoord van het e-mailaccount staat vermeld. Deze kunt u dan wijzigen in het e-mailprogramma. Voor het gemak hebben wij hieronder de verwijzing naar een uitleg van de meest voorkomende e-mailprogramma's voor u op een rijtje gezet: 

 

Outlook:

Aanmaken van een nieuw account: https://www.vdx.nl/faq/email/email-beheren/hoe-stel-ik-outlook-in-microsoft-365-programma
Wijzigen van een bestaand account: https://www.vdx.nl/faq/email/email-beheren/hoe-pas-ik-e-mailinstellingen-aan-in-outlook-2016

Android:
Aanmaken account (Samsung app): https://www.vdx.nl/faq/email/hoe-stel-ik-e-mail-in-op-android-samsung-app
Aanmaken account (Outlook app): https://www.vdx.nl/faq/email/hoe-stel-ik-e-mail-in-op-android-outlook-app

Apple Mail
Voor het instellen een nieuw account: https://www.vdx.nl/faq/email/hoe-stel-ik-apple-mail-in-op-mijn-mac
Voor het wijzigen van een bestaand account: https://www.vdx.nl/faq/email/email-beheren/hoe-pas-ik-in-apple-mail-de-mailservers-aan

iPhone en iPad: 
Aanmaken account: https://www.vdx.nl/faq/email/hoe-stel-ik-e-mail-in-op-mijn-iphone-of-ipad

 

 


Remote support middels Teamviewer


 

Mocht u problemen ondervinden bij het configureren van uw e-mailprogramma en heeft bovenstaande instructie niet geleid tot de oplossing dan kijken we graag middels TeamViewer even met u mee.

In deze gevallen verzoeken wij u het programma TeamViewer te installeren op uw computer, de werkwijze hiervoor staat in dit FAQ artikel beschreven: https://www.vdx.nl/faq/webhosting/hoe-zet-ik-een-teamviewer-sessie-op

Neem na installatie contact met ons op, en houdt het Teamviewer ID en Password bij de hand zodat wij u uw systeem remote kunnen overnemen en u weer snel op weg kunnen helpen.

 

 


Administratieve wijzigingen na migratie


 

Ga ik meer betalen na de migratie?

  • Nee, na de migratie worden de kosten voor een pakket of dienst niet hoger. Wel gaan de hostingpakketten veranderen naar VDX-pakketten.

 

Kan ik oude facturen nog inzien?

  • De klantomgeving van iXL wordt na migratie afgesloten, mocht u een administratieve vraag hebben m.b.t. de diensten geleverd door iXL (kopie factuur etc) dan kunnen deze worden gesteld op administratie@hostingxs.nl welke door iXL zullen worden afgewikkeld.

 

Wat is de nieuwe URL van orderportaal?

 


Overige informatie



Hieronder geven wij u een korte opsomming van wie wij zijn en links naar pagina's met een uitleg over diensten en producten die u zoal bij ons kunt afnemen. 
 

Over VDX internet services

VDX Internet Services is de hostingprovider voor iedereen. Voor grote en kleine ondernemingen, maar ook voor de thuisgebruiker. Sinds 1999 zijn we al actief in de hostingbranche. Met een breed assortiment van producten en diensten ondersteunen wij u in uw online ondernemingen, zoals:

Server beveiliging / Brute Force detection

Er zijn enkele protocollen actief op onze servers. Wanneer er te vaak een foutieve login plaatsvindt vanaf een bepaald IP-adres dan ziet onze server dit als een aanval. Het IP-adres van de aanvrager wordt dan geblokkeerd. Nu is het zo dat u hier zelf ook de dupe van kunt worden wanneer u niet meer beschikt over de juiste gegevens.

Een aanvraag kan dan resulteren in een time-out. Het is gelukkig vrij eenvoudig om deze blokkade zelf weer op te heffen. Kijk voor een uitleg hierover op de volgende FAQ-pagina:

https://www.vdx.nl/faq/webhosting/wat-moet-ik-doen-wanneer-mijn-ip-adres-geblokkeerd-is

Patchman

Binnen ons hostingplatform maken wij gebruik van Patchman. Dit is een programma dat actief zoekt naar verouderde code of software die tot beveiligingslekken kan leiden. Het kan zijn dat u een e-mail ontvangt van patchman@hostingserver.nl met een overzicht van bestanden die mogelijk een beveiligingslek hebben. Het verzoek zal dan zijn of u deze bestanden wilt updaten, zodat ze geen gevaar meer lopen dat ze gehacked kunnen worden.

In de praktijk zal Patchman na verloop van tijd zelf kleine, noodzakelijke wijzigingen aanbrengen als blijkt dat er geen actie is ondernomen om de geconstateerde problemen zelf op te lossen. 

Antivirussoftware

Antivirussoftware is actief op onze hostingservers. Indien er geïnfecteerde bestanden aangetroffen worden dan zullen deze in quarantaine geplaatst worden.

 


Heeft u nog vragen?


 

Heeft u ondanks deze uitgebreide handleiding toch nog vragen, kijk dan eens in onze FAQ. Mocht ook die geen uitkomst bieden, dan staat onze helpdesk graag voor u klaar via telefoonnummer 088 0074900, ook 's avonds en in het weekend. 

Openingstijden op werkdagen: 
09.00 - 19.00 uur (en per e-mail tot 21.00 uur)

Openingstijden in het weekend
11.00 - 13.00 uur

Klik op deze link voor alle contactinformatie.