E-mail 

Waarom komt mijn mailformulier op de website niet aan bij een e-mailadres van hetzelfde domein?

Wanneer de mail voor je domein door een andere provider wordt afgehandeld op een externe server en alleen de websitehosting bij ons op de server plaatsvindt, dan dient voor het functioneren van het formulier op je website de mailfunctionaliteit op het hostingpakket uitgeschakeld te worden. Als de mailfunctionaliteit op het hostingpakket nog actief is, zal het formulier direct proberen om lokaal bij ons op de server de mail af te leveren.

 

De mailfunctionaliteit kan je op de volgende manier uitzetten:

1) Als eerste log je in op het Plesk control panel

2) Vervolgens klik je aan de linkerkant op 'Mail'

Klik aan de linkerkant op 'Mail'

3) Daarna klik je bovenaan op: 'Mail settings'

Klik op 'Mail settings'

4) Vervolgens vink je de domeinnaam aan en je klik je op 'Activate/Deactivate Services'

Klik op 'Activate/Deactivate Services'

5) Bij Mail service, klik je op het pulldown-menu op 'Disable'

Klik op 'Disable'

Het formulier zal de mail nu niet meer direct lokaal afleveren, maar op de correcte externe mailserver.