E-mail 

Waarom komt mijn mailformulier op de website niet aan bij een e-mailadres van hetzelfde domein.

Wanneer de mail voor je domein door een andere provider wordt afgehandeld op een externe server en alleen de website hosting bij ons op de server plaatsvind, dan zal voor het functioneren van het formulier op je website de mailfunctionaliteit op het hostingpakket uitgeschakeld dienen te worden. Als de mailfunctionaliteit op het hostingpakket nog actief is, zal het formulier direct lokaal bij ons op de server gaan proberen de mail af te leveren.

 

De mailfunctionaliteit kan je op de volgende manier uit zetten:

1.) Als eerste log je in op het Plesk control panel.

2.) Vervolgens klik je aan de linkerkant op 'Mail'

3.) Daarna klik je bovenaan op: 'Mail settings'

4.) Vervolgens vink je de domeinnaam aan en je klik je op 'Activate/Deactivate Services'

5.) Bij Mail service, klik je op het pulldown menu op 'Disable'

Het formulier zal de mail nu niet meer direct lokaal afleveren maar op de correcte externe mailserver.