Webhosting 

Waar vind ik de logs van mijn hostingpakket en waar stel ik logrotatie in?

Je kan de logs (error_log en access_log) van je hostingpakket via het Plesk controlpanel inzien, hoe je daar inlogt kan je terug zien bij het Gerelateerde F.A.Q. item: Hoe log ik in op het Plesk controlpanel?

  • Wanneer je bent ingelogd op Plesk  zie je direct onderaan het scherm een flink aantal buttons, waaronder de button Logs, hier klik je op.
  • Daar zal je een combinatie zien van de error en acces log van je website.
  • Rechtsbovenaan kan je selecteren welke logs je wilt inzien, deze staat normaal op All logs.
  • Linksbovenaan heb je ook de optie om de logs te verversen met " Refresh" of kan je "Start real-time updates inschakelen". Hiermee zal de log automatisch blijven verversen met elke nieuwe entry in de log. Dit is bijvoorbeeld wenselijk wanneer je een fout aan het oplossen / opsporen bent in je website.

Om de logrotatie te beheren ga je in het Plesk controlpanel weer naar "Logs"

  • Daarna klik je rechtsboven op 'All logs' en daarna klik je op 'Manage Log Files' 
  • Vervolgens klik je rechtsboven op 'Log Rotation' 
  • In het volgende scherm kan je de log rotation naar wens instellen.

Gerelateerde producten

 
Linux Webhosting
Bestel een Linux webhostingpakket
Meer informatie over Linux webhosting
  Windows Webhosting
Bestel een Windows webhostingpakket
Meer informatie over Windows webhosting