Webhosting 

Waar vind ik de logs van mijn hostingpakket en waar stel ik logrotatie in?

U kunt de logfiles van uw hostingpakket eenvoudig bekijken in het Plesk control panel van uw hostingpakket. Hoe u kunt inloggen in het Plesk control panel kunt u nalezen in het Gerelateerde F.A.Q. item: Hoe log ik in op het Plesk controlpanel? Via onderstaande stappen leggen wij u uit hoe u de logfiles kunt inzien en hoe u logrotation kunt instellen.

Stap 1

Allereerst logt u in in het Plesk control panel. 

 

Stap 2

Ga nu naar 'Website & Domains'.

 

 

Stap 3

In het overzichtsscherm ziet u een heleboel iccoontjes. Ga hier nu naar  'Logs'.

 

 Stap 4

Nu komt op de logpagina terecht, en u ziet hier meteen al een flink aantal logs vermeld staan. Rechtsboven in dit scherm ziet u een pulldownmenu. Hier kunt u op klikken. Standaard staan alle logs aan. Door op 'All logs' te klikken wordt het menu uitgeklapt en kunt u hier bepaalde logs uitschakelen door het vinkje uit te zetten. 

 

Stap 5

Linksbovenaan ziet u ook de optie om de logs te verversen met 'Refresh' of u kunt 'Start real-time updates inschakelen'. Hiermee zal de log automatisch blijven verversen met elke nieuwe entry in de log. Dit is bijvoorbeeld wenselijk wanneer je een fout aan het oplossen / opsporen bent in je website.

 

Stap 6

Om de logrotatie te beheren gaat u in het Plesk controlpanel weer naar 'Logs'.

 

Stap 7

 Daarna klikt u rechtsboven op 'All logs' en daarna klikt u op 'Manage Log Files'. Vervolgens klikt u rechtsboven op 'Log Rotation'

 

Stap 8

 In het volgende scherm kunt u de log rotation naar wens instellen.

 


Gerelateerde producten

 
Linux Webhosting
Bestel een Linux webhostingpakket
Meer informatie over Linux webhosting
 
SSL Certificaten
Bestel een SSL Certificaat
Meer informatie over SSL Certificaten
 
Office 365
Bestel een Office 365 pakket
Meer informatie over Office 365

Gerelateerde F.A.Q. items