Hoe weet ik wanneer mijn IP-adres geblokkeerd is?
Elke internetaansluiting heeft een eigen, uniek, IP-adres. Wanneer u één van de volgende zaken ervaart, is de kans groot dat uw IP-adres door VDX op de webhostingserver is geblokkeerd.
- U krijgt de melding dat uw IP-adres is aangetroffen op onze IP firewall-blacklist.
- U krijgt bij het bezoeken van uw website de melding dat de server niet gevonden kan worden.
- U krijgt bij het ophalen van uw mail de melding dat de server niet gevonden kan worden.
De meest voorkomende reden van blokkering is een aantal foutieve inlogpogingen op de server. Dit vindt bijvoorbeeld plaats als een mailprogramma op onze server met een verkeerde gebruikersnaam en/of wachtwoord-combinatie probeert in te loggen.
Hoe kan ik mijn IP-adres opvragen?
Wanneer u uw IP-adres wilt achterhalen, kan u het makkelijkst via de internetverbinding waarvan u het IP wilt weten gaan naar de volgende link:
Daar ziet u onder andere direct de melding "UW IP-adres is: 12.34.45.56"
De daar genoemde reeks cijfers met punten is het volledige IP-adres.
IP-blokkade opheffen:
Mocht het IP-adres bij ons geblokkeerd zijn. Dan kunt de blokkade opheffen via het klantportaal: https://mijn.vdx.nl Zie voor meer informatie het volgende artikel: