Wat moet ik doen wanneer mijn IP-adres geblokkeerd is?
Soms kan het gebeuren dat het IP-adres van uw internetverbinding wordt geblokkeerd, waardoor u geen toegang meer heeft tot uw website of e-mail.
Waarom gebeurt dit?
Een IP-blokkade kan bijvoorbeeld ontstaan na meerdere mislukte inlogpogingen op uw e-mailadres, FTP-account, Control Panel of CMS (WordPress of Joomla). Dit is een beveiligingsmaatregel om ongewenste toegang te voorkomen.
Blokkade opheffen:
Via ons Klantenportaal kunt u de IP-blokkade opheffen. Hoe u dit kunt doen, leest u hieronder:
Stap 1
Log in op het klantportaal: https://mijn.vdx.nl Log hier in met uw klanthandle en bijhorend wachtwoord.
Meer informatie over het inloggen op klantportaal vindt u terug in het volgende artikel: https://www.vdx.nl/faq/klantportaal-login
Stap 2
Er zal na het inloggen gelijk een melding verschijnen dat het IP-adres is geblokkeerd waarna u de mogelijkheid heeft om deze te deblokkeren.
Als u de blokkering wilt opheffen klikt u op 'klik hier voor vrijgave' 'Deblokkering kan tot ongeveer 15 minuten duren alvorens het effect merkbaar is.
Mocht dit na 15 minuten nog niet gebeurd zijn, neem dan contact met ons op, zodat wij uw IP-adres voor u kunnen deblokkeren.