Migratie 

Wat verandert er ten tijde van de interne servermigratie?

Bij een interne servermigratie wordt uw hostingpakket binnen ons platform overgezet naar een andere server. Wij hebben gemerkt dat dit voor iedereen duidelijk is wat wij hiermee bedoelen. Om het u zo gemakkelijk mogelijk te maken hebben wij voor u een aantal belangrijke zaken op deze pagina uiteengezet, om één en ander voor u te verduidelijken. 


Worden er kosten berekend voor de migratie?



Nee, bij de migratie binnen ons platform worden geen kosten in rekening gebracht. De reden van deze migratie is om er voor te zorgen dat wij verouderde servers kunnen uitschakelen. Op die manier voldoet uw hosting weer aan de door ons gestelde eisen. 
 


Blijven mijn abonnementskosten gelijk?



Ja, bij de migratie wordt u hosting alleen verplaatst naar een andere server. Administratief vinden er geen wijzigingen plaats. Uw abonnement blijft dus ongewijzigd en u blijft dus hetzelfde bedrag betalen voor uw hosting na de migratie. 

 


Wordt mijn E-mail Only pakket ook gemigreerd?


 

Ja, de migratie geldt voor alle vormen van hosting. Hieronder valt ook uw E-mail Only pakket. Dit betekent dat wij ook alle E-mail Only pakketten gaan migreren naar een nieuwere server binnen ons hostingplatform. 

 


Ik heb mijn pakket opgezegd, geldt de migratie ook voor mij?



Ja, als u uw hostingpakket heeft opgezegd dan loopt uw pakket nog door de einddatum van uw contract. Aangezien we de oude servers op korte termijn willen uitschakelen, zullen wij ook uw pakket in dat geval nog wel migreren naar een nieuwere server. Ook als uw pakket over enkele maanden wordt stopgezet. 

 


Is er sprake van downtime?



Nee, van downtime is geen sprake als de nameservers bij ons staan, waardoor wij de DNS voor u kunnen wijzigen na de migratie. Indien de nameservers niet bij ons zijn ondergebracht, dan zullen wij u na de migratie direct de nieuwe DNS-records toesturen. Deze dient u dan zelf te wijzigen in de DNS. 

 


Worden er kosten berekend voor de migratie?



Nee, bij de migratie binnen ons platform worden geen kosten in rekening gebracht. De reden van deze migratie is om er voor te zorgen dat wij verouderde servers kunnen uitschakelen. Op die manier voldoet uw hosting weer aan de door ons gestelde eisen. 
 


Hoe kan ik zelf migratie inplannen?


Via resellerportaal kunt u zelf een migratie inplannen. U kunt dan zelf het moment van migratie bepalen. Meer informatie is via het volgende FAQ-artikel terug te vinden:


Waar kan ik mijn logingegevens vinden?


Meer informatie is via het volgende FAQ-artikelen terug te vinden:


Heeft u nog vragen?


 

Heeft u ondanks deze uitgebreide handleiding toch nog vragen, kijk dan eens in onze FAQ. Mocht ook die geen uitkomst bieden, dan staat onze helpdesk graag voor u klaar via telefoonnummer 088 0074900, ook 's avonds en in het weekend. 

Openingstijden op werkdagen: 
09.00 - 19.00 uur (en per e-mail tot 21.00 uur)

Openingstijden in het weekend
11.00 - 13.00 uur

Klik op deze link voor alle contactinformatie. 

 

Gerelateerde F.A.Q. items

   
  •    
  •    
  •    
  •