USEnglish (US)
NLDutch

Contact Us

If you still have questions or prefer to get help directly from an agent, please submit a request.
We’ll get back to you as soon as possible.

Please fill out the contact form below and we will reply as soon as possible.

  • Home
  • Mijn VDX
  • Webmail Login
  • Bestellen
  • Contact
Dutch
USEnglish (US)
NLDutch
  • Home
  • E-mail

Contact Us

Helaas hebben we geen zoekresultaten gevonden.

  • WordPress
  • Webhosting
  • E-mail
    Anti Spam & Anti virus
  • Domeinnamen
    DNS
  • SSL
  • Resellers
  • Microsoft 365
    RDS (Remote desktop)
  • Hosted Exchange
    Algemene InstellingenControle PaneelHandige TipsInstellen Apple ProductenInstellen OutlookMigreren naar Hosted ExchangeSpamExpertsVeel voorkomende problemen
  • Cloud Harddrive
    Algemene InformatieDesktop ApplicatiesGerbuikers, Groepen en Shares
  • Administratie
  • Migratie
  • VDS

Hoe stel ik Outlook in?(2016, 2010, 2007)

Outlook stelt u in door uw gebruikersnaam, wachtwoord en de mailserver in te vullen bij de accountsettings binnen het mailprogramma Microsoft Outlook. Het account kunt u instellen als POP3 of IMAP.

Om een mailaccount te configureren binnen Microsoft Outlook mailclient op uw vaste computer kunt u de volgende stappen doorlopen. Er kunnen verschillen zitten in de versies van Microsoft Outlook, dus kan het zijn dat sommige stappen net even iets anders zijn.

Microsoft 365-programma

Mocht u de nieuwste versie van outlook gebruiken, dan kunt u in het volgende artikel een handleiding terugvinden:

  • Hoe stel ik outlook in? (Microsoft 365-programma)

Instellen mailaccount binnen Microsoft Outlook 2007, 2010 en 2016:

 Outlook 2007

  • Start Outlook op en klik vervolgens boven aan op 'Extra'
  • Klik daarna op het icoon: 'Accountinstellingen', vervolgens klikt u op 'Accountinstellingen' (accounts toevoegen..)

Outlook 2010

  • Start Outlook op en klik vervolgens boven aan op 'File'
  • Daarna gaat u naar 'Info' en klikt u op 'Account Settings'

Outlook 2016

  • Start Outlook op en klik vervolgens boven aan op 'File'
  • Daarna gaat u naar 'Info' en klikt u op 'Account Settings'

Hoe stel ik Outlook in?

  • Vervolgens klikt u op 'Nieuw'
  • In het volgende scherm kiest u voor: 'E-mailaccounts'

Hoe stel ik Outlook in?

  • Daarna vinkt u 'Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren' aan en klik vervolgens op ‘Volgende’
  • U kiest vervolgens voor Internet E-mail en klik op ‘Volgende’

Vervolgens kiest u voor: 'POP of IMAP' (lees voor de verschillen tussen POP of IMAP het FAQ-item: verschil tussen IMAP en POP3)

In het volgende scherm voert u onderstaande gegevens in:

Gebruikersgegevens
Naam: W.A. van Buuren
E-mailadres: gebruiker@jouw-eigen-domein.nl

Servergegevens
Type account: POP3 of IMAP
Server voor Inkomende e-mail: mail.hostingserver.nl
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): mail.hostingserver.nl

Aanmeldingsgegevens
Gebruikersnaam: het volledige e-mailadres (gebruiker@jouw-eigen-domein.nl)
Wachtwoord: het ingestelde wachtwoord

Zet een vinkje bij 'Wachtwoord onthouden'

  • Vervolgens klik je op ‘Meer instellingen’

 

  • Daarna klikt u op 'server voor uitgaande e-mail'
  • In dit overzicht vinkt u de optie 'Voor de server mijn uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist' aan en direct daaronder vinkt u 'Dezelfde instellingen gebruiken als voor mijn inkomende e-mail' aan

  • Daarna klikt u op'Geavanceerd'
  • In dit overzicht voert u de volgende poortnummers in.
  • IMAP poort nr: 143 / POP3 poort nr. 110
  • Uitgaande e-mail (SMTP) poort: 2525
  • Gebruik het volgende type versleutelende verbinding: 'TLS'

Voor Outlook 2016 is er in sommige gevallen 1 extra stap nodig, hier dient u pad van de hoofdmap of Root folder path aangegeven te worden, daar vult u dan in: 'INBOX'

Hoe stel ik Outlook in?

Als bovenstaande is ingevuld, klikt u op 'Ok' , hierna 'Volgende' en dan 'Voltooien'. Het account is bij deze ingesteld.

Was deze informatie nuttig voor u?

Ja
Nee

/Gerelateerde F.A.Q. items

  • Hoe maak ik een nieuw e-mailaccount aan op Plesk?
  • Hoe beheer ik mijn PASS spamfilter?
  • Waar kan ik de webmail bereiken?
  • Wat is het verschil tussen het POP3 en IMAP?
VDX
Partner in WordPress Hosting
Zutphenseweg 6E
7418 AJ Deventer
helpdesk@vdx.nl
KvK 08190856
Alle prijzen zijn excl. BTW
Algemeen
  • Over ons
  • Ervaringen
  • Contactgegevens
  • Vacatures
  • Blog
Onderdeel van
TeamBlue
Gemiddeld beoordeeld
4.7/5
Onze diensten
  • Managed WordPress
  • Domeinnaam
  • E-mail
  • Website
  • Premium spamfilter
  • Reseller
  • SSL-certificaat
  • Microsoft 365
  • Privacy Statement
  • Algemene voorwaarden
  • Cookies
Ontwerp en ontwikkeling door Webreactor.nl
Expand