Wat kan ik doen wanneer berichten in de spambox belanden?
Het kan zijn dat legitieme mail ongewenst in de spambox terechtkomt. Wanneer dit regelmatig voor mail met dezelfde afzender gebeurd, kan je de afzender toevoegen aan de 'White List'. 'White Listing' is het tegenovergestelde van 'Black listing' waar je mailadressen van ongewenste afzenders in opneemt.
Je kan adressen in je Plesk Controlpanel van je Hostingpakket toevoegen door onder tabblad ‘Mail’ op je mailadres te klikken en naar het tabblad ‘Spamfilter’ te gaan. Hier zie je onder ‘Advanced Settings’ de optie om mailadressen aan de whitelist toe te voegen.
Wanneer het veelvuldig voorkomt dat legitieme mail in de spambox terecht komt kan het ook zijn dat de spamfiltering te intensief staat afgesteld. Binnen het Plesk Controlpanel van je Hostingpakket kan je de ‘Spam filter Intensiviteit’ aanpassen, waardoor er minder snel mail als spam aangemerkt wordt. Hoe 'losser' deze is afgesteld, hoe groter de kans dat er spam mails in je inbox terechtkomen. Ga voor het afstellen van het spamfilter binnen het controlepaneel naar tabblad ‘Mail’, klik op je mailadres en ga naar het tabblad ‘Spamfilter’. Een spamfilter werkt met waarden die gekenmerkt worden door cijfers / scores. Des te lager de waarde, des te strenger controleert een spamfilter.