Webhosting 

Wat kan ik doen wanneer berichten van een bepaalde afzender in de spambox belanden?

Het kan zijn dat  legitieme mail ongewenst in de spambox terecht komt. Wanneer dit regelmatig voor mail met dezelfde afzender gebeurd, kan je de afzender toevoegen aan de 'White List'. 'White Listing' is het tegenovergestelde van 'Black listing' waar je mailadressen van ongewenste afzenders in opneemt.

Je kan adressen in je Odin Plesk Controlpanel van je Hostingpakket toevoegen door onder tabblad ‘Mail’ op je mailadres te klikken en naar het tabblad ‘Spamfilter’ te gaan. Hier zie je onder ‘Advanced Settings’ de optie om mailadressen aan de whitelist toe te voegen.

Wanneer het veelvuldig voorkomt dat legitieme mail in de spambox terecht komt kan het ook zijn dat de spamfiltering te intenstief staat afgesteld. Binnen het Odin Plesk Controlpanel van je Hostingpakket kan je de ‘Spam filter Intensiviteit’ aanpassen waardoor er minder snel mail als spam aangemerkt wordt. Hoe 'losser' deze is afgesteld, hoe groter de kans dat er spam mails in je inbox terecht komen. Ga voor het afstellen van het spamfilter binnen het controlepaneel naar tabblad ‘Mail’, klik op je mailadres en ga naar het tabblad ‘Spamfilter’. Een spamfilter werkt met waarden die gekenmerkt worden door cijfers / scores. Des te lager de waarde, des te strenger controleert een spamfilter.


Gerelateerde producten

 
Linux Webhosting
Bestel een Linux webhostingpakket
Meer informatie over Linux webhosting
  Windows Webhosting
Bestel een Windows webhostingpakket
Meer informatie over Windows webhosting
 
E-Mail only
Bestel een E-Mail only pakket
Meer informatie over E-Mail only