Waarom limiteren jullie de uitgaande e-mail?
Sinds de upgrade van het controlpanel naar Plesk 12.5 zal de uitgaande e-mail een standaard limiet hebben, namelijk als volgt:
per e-mailadres: 100 per uur
per domein: 1000 per uur
per hostingpakket (subscription): 1000 per uur
Om de huidige waardes af te lezen kijk dan op het gerelateerde FAQ-artikel onder aan deze pagina:
"Waar kan ik zien hoeveel mails ik reeds heb verstuurd en waar het limiet op staat ingesteld?"
Let op dat wanneer u mails verstuurt via uw website (sendmail) dat deze worden gerekend voor het hostingpakket (subscription), daar zit dus een limiet op van 1000. Mocht u bijvoorbeeld een mailling willen versturen (van meer dan 1000 e-mails) dient u dit als eerste bij ons te melden zodat wij voor u hier rekening mee kunnen houden. Wanneer u om wat voor andere reden dan ook tegen de limieten aanloopt, neem dan ook contact met ons op, zodat wij voor u kunnen nakijken of dit voor u is aan te passen.
De reden dat er limieten zijn ingesteld, is om de impact van bijvoorbeeld een gehackte website of e-mailadres te verminderen. Vaak worden deze dan namelijk misbruikt voor het versturen van enorme hoeveelheden spam, wat nu dus beperkt zal blijven, dit heeft als gevolg dat de server ook minder snel op bijvoorbeeld een blacklist zal belanden.