Webhosting 

Waarom limiteren jullie de uitgaande e-mail?

Sinds de upgrade van het controlpanel naar Plesk 12.5 zal de uitgaande e-mail een standaard limiet hebben, namelijk als volgt:

per e-mailadres: 100 per uur

per domein: 1000 per uur

per hostingpakket (subscription): 1000 per uur

Om je huidige waardes af te lezen kijk dan op het gerelateerde FAQ artikel onder aan deze pagina:

"Waar kan ik zien hoeveel mails ik reeds heb verstuurd en waar het limiet op staat ingesteld?"

Let op dat wanneer je mails verstuurt via je website (sendmail) dat deze worden gerekend voor het hostingpakket (subscription), daar zit dus een limiet op van 1000. Mocht je bijvoorbeeld een mailling willen versturen (van meer dan 1000 e-mails) dien je dit als eerste bij ons te melden zodat wij hier rekening mee kunnen houden voor je. Als je om wat voor andere reden dan ook tegen de limieten aanloopt, neem dan ook contact met ons op zodat wij voor je kunnen kijken of dit voor je is aan te passen.

De reden dat er limieten zijn ingesteld is om de impact van bijvoorbeeld een gehackte website of e-mailadres te verminderen. Vaak worden deze dan namelijk misbruikt voor het versturen van enorme hoeveelheden spam, wat nu dus beperkt zal blijven, dit heeft als gevolg dat de server ook minder snel op bijvoorbeeld een blacklist zal belanden.