Microsoft 365 

Hoe kan ik beginnen met Microsoft 365 na aanschaf van de licentie?

Wanneer u bij VDX Microsoft 365 heeft besteld, heeft u een e-mail gekregen met een login voor https://portal.office.com, dit is de login voor het admin / beheer account van Microsoft 365 van jw organisatie. Bij de eerste keer inloggen zal direct worden gevraagd om zelf een nieuw wachtwoord in te stellen voor dit account.

Wanneer u uw wachtwoord opnieuw hebt ingesteld bent u ingelogd als de beheerder en kunt u beginnen met het inrichten van Microsoft 365.

Als eerste is het van belang dat u uw domein correct instelt voor het gebruik met Microsoft 365.

- Wanneer u bent ingelogd met de beheerder op https://portal.office.com ziet u daar in het linker menu de optie Domeinen, hier klikt u op.

Hoe kan ik beginnen met Office 365 na aanschaf van de licentie?

- Daar klikt u vervolgens op Domein toevoegen en krijgt u kort uitgelegd wat DNS is, lees dit even door en bekijk eventueel de video. Klik vervolgens op Aan de slag.

Hoe kan ik beginnen met Office 365 na aanschaf van de licentie?

- Vul het domein in van uw organisatie die u gekoppeld wilt hebben aan Microsoft 365 en klik op volgende, u krijgt vervolgens een txt-record die u in de DNS van het betreffende domein dient op te nemen. Wanneer u uw domein bij VDX hebt geregistreerd kunt u dit doen via https://mijn.vdx.nl en daar te gaan naar Domein en Hosting > betreffende domein aanklikken > DNS beheer.  Zie ook onderaan dit artikel het gerelateerde artikel: "Waar kan ik de DNS van mijn domeinnaam beheren/aanpassen?"

Wanneer u uw domein elders hebt geregistreerd dient u contact op te nemen met die betreffende provider. 

- Klik vervolgens op Ja, ik heb het record toegevoegd. Houdt er rekening mee dat een DNS wijziging niet altijd direct overal op het internet actief is, het kan dus even duren voordat Microsoft ziet dat het txt-record is toegevoegd. 

Hoe kan ik beginnen met Office 365 na aanschaf van de licentie?

- Als de verificatie is gelukt, wordt er gevraagd of u de bestaande gebruikers wilt omzetten naar het nieuwe domein. Dit houdt dus in dat uw gebruikersnaam / e-mailadres zal veranderen van admin@jouw-eigen-domein.onmicrosoft.com naar admin@jouw-eigen-domein.nl. U vinkt de gebruiker(s) aan en klikt op Geselecteerde gebruikers bijwerken.

- Vervolgens krijgt u bij stap 2 de optie om meer gebruikers toe te voegen, dit slaan we voor nu even over, u klikt dan op Slaat u deze stap over.

Hoe kan ik beginnen met Office 365 na aanschaf van de licentie?

- U komt nu uit bij stap 3 en hier kunt u de daadwerkelijk noodzakelijk DNS-records voor Microsoft 365 gaan aanmaken voor uw domein. U selecteert daar Nee, ik heb een bestaande website of wil mijn eigen DNS-records beheren en klik op volgende.

Hoe kan ik beginnen met Office 365 na aanschaf van de licentie?

- In het volgende scherm ziet u een overzicht van welke services u wilt gebruiken voor uw domein, standaard staan deze allemaal actief, dit kunt u het beste zo laten staan.

Hoe kan ik beginnen met Office 365 na aanschaf van de licentie?

- Hierna ziet u een overzicht van alle DNS-records die ingesteld / overgenomen dienen te worden voor uw domein. Wanneer u uw domein bij VDX heeft geregistreerd kunt u dit doen via https://mijn.vdx.nl en daar te gaan naar Domein en Hosting > betreffende domein aanklikken > DNS beheer. Zie ook het onderaan dit artikel het gerelateerde artikel: "Waar kan ik de DNS van mijn domeinnaam beheren/aanpassen?"

Wanneer u uw domein elders heeft geregistreerd dient u contact op te nemen met die betreffende provider. 

Hoe kan ik beginnen met Office 365 na aanschaf van de licentie?

Wanneer u de records hebt toegevoegd klikt u op: Ja, ik heb de records toegevoegd. U bent nu klaar met het configureren van iw domein.

I kunt nu een nieuwe gebruiker toevoegen, naast uw beheerders gebruiker en daar de licentie aan koppelen, zodat u een gebruiker krijgt die ook daadwerkelijk kan e-mailen etc.

- In het menu links gaat u naar Gebruikers en klikt u op Actieve gebruikers

Hoe kan ik beginnen met Office 365 na aanschaf van de licentie?

- U zult een overzicht zien van reeds aangemaakte gebruikers, normaliter wanneer u voor de eerste keer inlogt ziet u daar alleen één gebruiker staan, namelijk de beheerder gebruiker die wij voor u hebben aangemaakt en waar u mee bent ingelogd.

- Om een nieuwe gebruiker aan te maken klikt u op het + symbool boven het overzicht met gebruikers

- U vult vervolgens de gevraagde gegevens in, let op dat u bij de gebruikersnaam ook het correcte domein selecteert achter de @. Wanneer u de gebruiker voor u zelf aanmaakt kunt u direct een eigen wachtwoord ingeven door te klikken op Typ het wachtwoord. Wanneer u de gebruiker voor iemand anders aanmaakt laat u een wachtwoord genereren die u op de volgende pagina kan terugzien en laat u "Zorg dat deze persoon bij de volgende aanmelding het wachtwoord wijzigt." aangevinkt staan. Tevens kunt u een e-mailadres opgeven waarnaar de aangemaakte login naartoe wordt gemaild. De licentie die voor uw organisatie beschikbaar is wordt direct toegewezen aan de gebruiker, mocht u meerdere verschillende licenties hebben kun u de licentie altijd nog direct aanpassen. Klik op Maken om de gebruiker aan te maken.

Hoe kan ik beginnen met Office 365 na aanschaf van de licentie?

De gebruiker is nu aangemaakt en kan nu inloggen op https://portal.office.com/ en gebruik maken van de Microsoft 365 diensten.


Gerelateerde producten

 
Microsoft 365
Bestel een Microsoft 365 pakket
Meer informatie over Microsoft 365

Gerelateerde F.A.Q. items

   
  •    
  •    
  •