E-mail 

Ik ontvang veel spam wat kan ik hier tegen doen?

Spamfilter:

Er zijn een aantal mogelijkheden om spam in je inbox te verminderen.  Naast deze kosteloze mogelijkheden biedt VDX ook een spamfiltering als losse dienst aan wat een goede oplossing is om spam uit je inbox te houden.

Binnen het Odin Plesk Controlpanel van je Hostingpakket kan je de ‘Spam filter Intensiviteit’ aanpassen waardoor er minder spam in je inbox terecht komt. Hoe strakker deze is afgesteld, hoe groter de kans dat ook legitieme mails als spam gemarkeerd worden. Een spamfilter werkt met waarden die gekenmerkt worden door cijfers. Des te lager de waarde is des te strenger controleert een spamfilter.

Stel dat de waarde van een spamfilter op 2 staat dan hoeft een mailtje maar aan twee criteria te voldoen om als spam gemarkeerd te worden. Staat de waarde op 10 dan zal waarschijnlijk alle mail gewoon doorgelaten worden omdat een mailtje bijna nooit voldoet aan 10 criteria. Lager is dus strenger hou daar rekening mee.

 

Spamfilter / antivirus hostingaccount activeren:

Via onderstaande stappen kan je de spamfilter binnen hostingaccount instellen:

1.) Als eerste log je in op het Plesk control panel.

              2.) Vervolgens klik aan de linkerkant op 'Mail'

 


3.) Daarna klik je op het gewenste e-mailadres.
4.) Vervolgens klik je bovenaan op 'Spam Filter' Om het spam filter te activeren vink de volgende optie aan: 'Switch on spam filtering for this email address'

5.) Het is tevens verstandig op 'Antivirus' in te schakelen, dit past je toe door bovenaan op 'Antivirus' te klikken. vervolgens zet je een vinkje bij 'Switch on antivirus protection for this email address'

 

 

Blacklisten:

Wanneer je veel spamberichten ontvangt van een bepaalde afzender, dan kan je deze op de zogenoemde ‘Black List’ zetten zodat toekomstige berichten van deze afzender als spam gemarkeerd worden en automatisch in de Spam folder geplaatst worden.  Je kan adressen in je Odin Plesk Controlpanel van je Hostingpakket toevoegen door onder tabblad ‘Mail’ op je mail adres te klikken en naar het tabblad ‘Spamfilter’ te gaan. Hier zie je onder ‘Advanced Settings’  de optie om mailadressen aan de blacklist toe te voegen.

 

Catch-all uitzetten:

Het kan zijn dat de Catch-all op je mailadres actief is. Dit zorgt ervoor dat alle mail welke verzonden wordt naar niet bestaande/aangemaakte mailadressen op je mailadres afgeleverd wordt. Dit kan handig zijn maar kan ook zorgen voor een toename van spamberichten in je mailbox. De kan de Catch all optie wijzigingen binnen je Odin Plesk Controlpanel van je Hostingpakket. Ga naar het tabblad ‘Mail’, selecteer het betreffende mailacount en klik op ‘Change settings’.  Je ziet nu een paar opties achter de vraag: What to do with mail sent to nonexistent users? Kies hier dan voor de optie: ‘Reject’.

 

Dienst Spamfiltering:
 

Spam blijkt in de praktijk een lastig probleem. Bovenstaande mogelijkheden zouden de hoeveelheid spam terug moeten dringen. In de praktijk blijkt Spam vaak een hardnekkig probleem. Bij VDX bieden we ook spamfiltering aan als extra dienst. Mail wordt eerst door onze spamfiltering gehaald alvorens de mail wordt afgeleverd. Hier betaal je wel extra voor maar dan heb je in de regel ook een beter resultaat  en meer mogelijkheden tot je beschikking. Met een spamfilter als extra service heb je de mogelijkheid om deze te ‘finetunen’ voor je eigen omgeving. Je kan deze dienst bestellen via ons orderportaal;

https://order.vdx.nl/producten/pass#a_pass

 


Gerelateerde producten

 
Linux Webhosting
Bestel een Linux webhostingpakket
Meer informatie over Linux webhosting
  Windows Webhosting
Bestel een Windows webhostingpakket
Meer informatie over Windows webhosting
 
E-Mail only
Bestel een E-Mail only pakket
Meer informatie over E-Mail only