USEnglish (US)
NLDutch

Contact Us

If you still have questions or prefer to get help directly from an agent, please submit a request.
We’ll get back to you as soon as possible.

Please fill out the contact form below and we will reply as soon as possible.

  • Home
  • Mijn VDX
  • Webmail Login
  • Bestellen
  • Contact
Dutch
USEnglish (US)
NLDutch
  • Home
  • E-mail

Contact Us

Helaas hebben we geen zoekresultaten gevonden.

  • WordPress
  • Webhosting
  • E-mail
    Anti Spam & Anti virus
  • Domeinnamen
    DNS
  • SSL
  • Resellers
  • Microsoft 365
    RDS (Remote desktop)
  • Hosted Exchange
    Algemene InstellingenControle PaneelHandige TipsInstellen Apple ProductenInstellen OutlookMigreren naar Hosted ExchangeSpamExpertsVeel voorkomende problemen
  • Cloud Harddrive
    Algemene InformatieDesktop ApplicatiesGerbuikers, Groepen en Shares
  • Administratie
  • Migratie
  • VDS

Ik ontvang veel spam wat kan ik hiertegen doen?

Er zijn een aantal mogelijkheden om spam in uw inbox te verminderen. Naast deze kosteloze mogelijkheden biedt VDX ook een spamfiltering als losse dienst: Premium Anti Spam Service aan wat een goede oplossing is om spam uit uw inbox te houden.

Spam voorkomen

  • Zet uw e-mailadres niet op sociale media of op uw website.
  • Meld u af voor nieuwsbrieven van een bedrijf, vaak staat onderaan de nieuwsbrief een optie op af te melden voor de nieuwsbrief. (Als het echter een spammail is, kunt u zich beter niet afmelden, een spammer weet dan dat u op de link heeft geklikt, hierdoor kunt u op de pagina van de spammer terechtkomen.
  • Klik nooit op een link die u niet vertrouwt.

Catch-all uitzetten

Het kan zijn dat de Catch-all op uw mailadres actief is. Dit zorgt ervoor dat alle mail welke verzonden worden naar niet bestaande/aangemaakte mailadressen op uw mailadres afgeleverd worden. Hoe u catch-all optie kunt uitzetten leest u in onderstaand FAQ-artikel:

  • https://www.vdx.nl/faq/catch-all-uitschakelen

Spamfilter van uw hostingaccount activeren

Binnen het Plesk control panel van uw hostingpakket kunt u de ‘Spam filter Intensiviteit’ aanpassen, waardoor er minder spam in uw inbox terechtkomt. Hoe strakker deze is afgesteld, hoe groter de kans dat ook legitieme mails als spam gemarkeerd worden. Een spamfilter werkt met waarden die gekenmerkt worden door cijfers. Des te lager de waarde is, des te strenger controleert een spamfilter.

Stel dat de waarde van een spamfilter op 2 staat, dan hoeft een mailtje, maar aan twee criteria te voldoen om als spam gemarkeerd te worden. Staat de waarde op 10 dan zal waarschijnlijk alle mail gewoon doorgelaten worden, omdat een mailtje bijna nooit voldoet aan 10 criteria. Hou daar rekening mee, lager is dus strenger.

Stap 1

Log in op Plesk. Hoe leest u hier: ‘Hoe log ik in op het Plesk control panel van mijn hostingpakket?’

Stap 2

 Wanneer u in Plesk ingelogd bent dan gaat u aan de linkerkant naar de optie ‘Mail’


Stap 3
Klik nu als allereerste op het e-mailadres zelf dus niet aanvinken, maar even op het e-mailadres zelf klikken waarvoor u het Spamfilter wilt activeren.

Klik nu op het tabblad ‘Spamfilter’


Zorg er voor dat de Spamfilter optie aangevinkt staat. Alleen dan kunt u wijzigingen doorvoeren.


Nu verschijnen er een aantal opties waar u mee aan de slag kan. Als eerste kunt u aangeven wat er moet gebeuren met berichten die als Spam gezien worden. U kunt aangeven dat er een specifieke tekst aan het onderwerp toegevoegd dient te worden. Of u kunt er voor kiezen dat deze permanent verwijderd worden of dat de berichten naar de spamfolder verplaatst dienen te worden.



Daarnaast zijn er ook nog geavanceerde instellingen. Klik hiervoor op 'Show Advanced' Settings/Geavanceerde Instellingen.



Nu verschijnen er wat extra optie. U kunt een afzender blacklisten maar ook whitelisten. En u heeft hier de mogelijkheid om te bepalen hoe streng het Spamfilter filtert. Des te lager de waarde des te strenger controleert het Spamfilter. De waarde 7 is dus niet streng bijvoorbeeld en de waarde 4 is al een stuk strenger.



Tip: Door een wildcard voor een domein te voegen blokkeert u alle mails vanaf dat specifieke domein. Dus *@spam.ru zal alle mails vanaf @spam.ru blokkeren in dit geval.

 
Antivirus

Tevens heeft u ook de mogelijkheid om antivirus in te schakelen. Dit kan ook bijdragen aan het minder ontvangen van Spam gerelateerde mails.

Hier kunt u zelf aangeven of dit voor alleen de binnenkomende mail of de uitgaande mail of voor beide actief dient te zijn.

Dienst Spamfiltering

Spam blijkt in de praktijk een lastig probleem. Bovenstaande mogelijkheden zouden de hoeveelheid spam terug moeten dringen. In de praktijk blijkt Spam vaak een hardnekkig probleem. Bij VDX bieden we ook spamfiltering aan als extra dienst. Mail wordt eerst door onze spamfiltering gehaald alvorens de mail wordt afgeleverd. Hier betaalt u wel extra voor, maar dan heeft u in de regel ook een beter resultaat en meer mogelijkheden tot uw beschikking. Met een spamfilter als extra service heeft u de mogelijkheid om deze te ‘finetunen’ voor uw eigen omgeving. U kunt deze dienst bestellen via ons orderportaal;

  • https://order.vdx.nl/producten/pass#a_pass

Was deze informatie nuttig voor u?

Ja
Nee

/Gerelateerde F.A.Q. items

  • Hoe stel ik Outlook in?(2016, 2010, 2007)
  • Hoe kan ik een mail wachtwoord wijzigen via het klantportaal?
  • Hoe kan ik een e-mail forward instellen via het klantportaal?
  • Hoe voeg ik een alias toe aan mijn e-mailadres?
VDX
Partner in WordPress Hosting
Zutphenseweg 6E
7418 AJ Deventer
helpdesk@vdx.nl
KvK 08190856
Alle prijzen zijn excl. BTW
Algemeen
  • Over ons
  • Ervaringen
  • Contactgegevens
  • Vacatures
  • Blog
Onderdeel van
TeamBlue
Gemiddeld beoordeeld
4.7/5
Onze diensten
  • Managed WordPress
  • Domeinnaam
  • E-mail
  • Website
  • Premium spamfilter
  • Reseller
  • SSL-certificaat
  • Microsoft 365
  • Privacy Statement
  • Algemene voorwaarden
  • Cookies
Ontwerp en ontwikkeling door Webreactor.nl
Expand