E-mail 

Het wachtwoord van mijn e-mailaccount is aangepast, wat moet ik doen?

Het kan gebeuren dat je van onze helpdesk een e-mail hebt gekregen met als onderwerp: 'Een wachtwoord van uw domein jouw-eigen-domein.nl is aangepast'. Als je dit e-mailbericht hebt ontvangen is het wachtwoord van je e-mailaccount achterhaald en zijn er vervolgens grote hoeveelheden spamberichten mee verstuurd. 

Je kunt het nieuwe wachtwoord wat je van ons heb gekregen aanpassen in je e-mailprogramma. Het is ook mogelijk om zelf het wachtwoord aan te passen via het controlpanel. Via onderstaande stappen kun je terugvinden, hoe je dit kunt aanpassen. (Let op! Dit dient een nieuw wachtwoord te zijn en niet het wachtwoord wat je voorheen hebt gebruikt.)

1) Als eerste log je in op het Plesk controlpanel

 

2) Vervolgens klik je aan de linkerkant op 'Mail'

Klik op 'Mail'

 

3) Daarna klik je op het betreffende e-mailadres

 

4) In het volgende overzicht kun je het wachtwoord aanpassen. Je kunt daar zelf twee keer een zelf bedacht sterk wachtwoord opgeven of je kunt klikken op de knop 'Generate' (Genereren), waarna het controlpanel een sterk wachtwoord voor je aanmaakt. Door vervolgens op 'Show' (Tonen) te klikken kun je het nieuw ingestelde wachtwoord terugzien. Als het wachtwoord is ingevuld klik je onderaan op de 'OK' knop.

Klik op de 'OK' knop.

 

E-mail wachtwoord wijzigen binnen outlook:

1) Start Outlook op en klik vervolgens bovenaan op 'Bestand'

 

2) Daarna klik je op het icoon: 'Accountinstellingen' en vervolgens klik je daaronder op 'Accountinstellingen' of 'Accountinstellingen wijzigen', afhankelijk van de versie van Outlook die je gebruikt.

 

3) Vervolgens selecteer je het betreffende e-mailaccount en klik je op de button 'Wijzigen'.

Klik op de button 'Wijzigen'

 

4) Onder het kopje 'Aanmeldingsgegevens', kun je bij het 'Wachtwoord' veld, het nieuwe wachtwoord invoeren.

Voer het nieuwe wachtwoord in