Beheren 

Waarom komt mijn uitgaande e-mail niet aan?

Sinds enige tijd wordt het uitgaande e-mailverkeer van VDX door een uitgaand spamfilter gecontroleerd. Dit wordt gedaan om er voor te zorgen dat er geen spam kan worden verstuurd vanaf onze servers door bijvoorbeeld een gehackt e-mailaccount of een webformulier die lek is. Hiermee voorkomen wij dat onze servers op blacklists terecht komen, wat weer zorgt voor een betere e-mailservice voor jou als klant.

Om er zeker van te zijn dat jouw e-mail goed verzonden wordt dien je voor het versturen rekening te houden met het volgende:

  • Het verzendende e-mailadres moet aanwezig zijn binnen het hostingaccount, dit kan dus geen niet-bestaand adres zijn. Dit geldt ook voor webformulieren en scripts op websites, het daar gebruikte afzendadres dient ook aanwezig te zijn in je hostingaccount.
  • Zorg dat je domein een geldig SPF record heeft ingesteld staan. Als de domeinregistratie en dns via ons loopt zal dit SPF record standaard al aanwezig zijn hoef je niets te doen. Mocht je gebruik maken van externe dns of domeinregistratie kan je het volgende SPF record (laten) instellen:

             

         "v=spf1 a mx a:webmail.hostingserver.nl ip4:193.93.174.0/24 ~all"

 

Mocht het zo zijn dat het uitgaande spamfilter spam vanaf jouw domein heeft gedetecteerd zal je bij het versturen van een e-mail een melding krijgen van onze mailserver:

This is the mail system at host srvxxxxx.hostingserver.nl.

I'm sorry to have to inform you that your message could not

be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can

delete your own text from the attached returned message.

                   The mail system

<e-mailadres@eenfictiefdomein.com>: host outbound02.premiumantispam.nl[193.93.174.216] said:

451 Your account has been locked. Please contact your administrator. (in

 reply to end of DATA command)

 

In dat geval zal er echt iets aan de hand zijn en wordt er of misbruik gemaakt van een gehackt e-mailaccount om spam mee te versturen of er is spam verstuurd via een lek in je website. In deze gevallen is het verstandig contact op te nemen met onze helpdesk op helpdesk@vdx.nl om na te gaan wat er precies is gedetecteerd. Zodra het probleem dan is opgelost kan je account weer worden vrijgegeven door ons en kan je daarna weer normaal e-mail versturen.