E-mail werkt niet meer na een update van mijn Apple device
Het kan voorkomen dat uw Apple mail foutmeldingen geeft. Dit is vermoedelijk het gevolg van een systeemupdate van uw Apple device. Op deze pagina leggen wij de oorzaken hiervan uit en wat u kunt doen om dit probleem op te lossen. Ook vindt u op deze pagina's links naar een stappenplan voor het wijzigen van de instellingen op uw device.
De situatie:
Als u meldingen krijgt in uw e-mailprogramma dat de identiteit niet kan worden gecontroleerd, dan duidt dit er op dat u op dit moment niet de juiste instellingen in uw e-mailprogramma heeft staan.
Wat wij vaak zien op dit moment is dat de inkomende mailserver en de uitgaande mailserver op dat moment staan op:
mail.jouw-eigen-domein.nl of pop.jouw-eigen-domein.nl
Na de genoemde systeemupdate van Apple is dit helaas niet werkend.
De oplossing:
Om er voor te zorgen dat de mail weer gaat werken in uw mailprogramma zijn er een paar wijzigingen in de instellingen nodig.
Wijzig de server voor inkomende mail naar: mail.hostingserver.nl
Wijzig de server voor uitgaande mail naar: mail.hostingserver.nl
Verder is het van belang dat u de juiste poorten gebruikt voor inkomende- en uitgaande mail.
De poort voor inkomende mail (IMAP) is: 993
De poort voor uitgaande mail (POP3) is: 995
De poort voor uitgaande mail (SMTP) is: 465
Apple / iMac
Voor het instellen / wijzigen van de instellingen van de mail op uw Apple PC / iMac raden wij aan het volgende FAQ-artikel als handleiding te raadplegen:
iPhone / iPad
Voor het instellen / wijzigen van de instellingen van de mail op uw iPhone of iPad raden wij u aan het volgende FAQ-artikel als handleiding te raadplegen: