Waar kan ik de logs in zien van het spamfilter?
Wanneer u gebruik maakt van onze Premium Anti-Spam Service, afgekort PASS, zal alle inkomende e-mail voor het opgegeven domein standaard gefilterd worden. De werking van deze filtering kan u echter ook deels zelf beheren. Hieronder staat beschreven hoe u de logs kan inzien.
Stap 1
Log in op het klantportaal: https://mijn.vdx.nl Log hier in met uw klanthandle of e-mailadres en bijhorend wachtwoord.
Meer informatie over het inloggen op klantportaal vindt u terug in het volgende artikel: https://www.vdx.nl/faq/klantportaal-login
Stap 2
Klik vervolgens bovenaan op ‘Domein en Hosting’
Stap 3
Daarna klikt u aan de linkerkant op het 'domeinnaam' waarvan u het spamfilter wilt beheren.
Stap 4
Dan ziet u bovenaan een aantal tabbladen, waaronder 'Anti Spam Service', hier klikt u op.
Stap 5
Vervolgens scrollt u naar beneden, en klikt u op 'geavanceerd’. Er wordt nu ingelogd op het control panel van PASS.
Stap 6
Om de logs te bekijken klikt u aan de linkerkant onder het kopje Inkomend op ‘Logs’
Stap 7
Als logs wilt inzien klikt u als eerste op ‘Nieuwe regel’
Stap 8
In het eerste veld heeft u o.a. de keuze uit onderstaande onderdelen:
- afzender
- ontvanger
- onderwerp
In het laatste veld geeft u op wat u wilt zoeken, bijvoorbeeld 'example.com'. Als alles is ingevuld klikt u op 'Toon resultaten'