Overige 

Wat verandert er ten tijde van de migratie van CloudVPS naar VDX?

Wanneer uw webhostingaccount gemigreerd wordt van CloudVPS naar VDX gaan er een aantal login-methodes veranderen. Dit heeft te maken met de verschillende werkwijzes van deze controlpanels.

Bij CloudVPS wordt er gebruik gemaakt van verschillende control panels zoals: Direct admin, Cpanel en Plesk. VDX maakt gebruik van één controlpanel, namelijk 'Plesk' De migratie naar Plesk is een upgrade van het controlpanel. Dit gezien de veiligheid en vele extra functionaliteiten die Plesk kent ten opzichte van het vorige controlpanel. De keerzijde van deze upgrade is dat enkel werkwijzen veranderen.

Klantportaal / inloggegevens / DNS-beheer:

De link naar het controlpanel (beheerpaneel van uw webhostingaccount) is anders dan voorheen. Na de migratie kunt u de inloggegevens van uw hostingaccount via het klantportaal: https://mijn.vdx.nl terugvinden. Tevens kunt u via het klantportaal de DNS-records beheren en kunt u o.a. de afgenomen diensten inzien.

Inloggegevens:

Via de volgende stappen kunt u de inloggegevens van uw hostingaccount terugvinden:

1.) Log in op het klantenportaal: https://mijn.vdx.nl
2.) Vervolgens klikt u op: 'Domein en Hosting'
3.) Daarna klikt u aan de linkerkant op de 'domeinnaam'

4.) Door naar beneden te scrollen vind u een overzicht van de nodige logins van uw hostingpakket.
5.) Om in te loggen op het controlpanel, klikt u bij Direct inloggen op 'Klik hier', u wordt automatisch ingelogd op het controlpanel. Tevens kunt u hier de actuele FTP logins terugvinden, mocht u deze dienen door te geven aan uw webbouwer.

DNS-beheer:

Meer informatie over DNS-beheer kunt u via onderstaand artikel terugvinden:


Bij CloudVPS gebruikt u mail.jouw-eigen-domein.nl als inkomende en uitgaande mailserver. Na de migratie kunt u hier gebruik van blijven maken. Wilt u gebruik maken een beveiligde verbinding via SSL/TLS kunt u onderstaande gegevens gebruiken:

Mail instellingen / webmail:

Let op, Het kan voorkomen dat u de gebruikersnaam in het mailprogramma dient te wijzigen naar het volledige e-mailadres. Voorbeeld: gebruiker@jouw-eigen-domein.nl.

Gebruikersnaam: het volledige e-mailadres. (voorbeeld: gebruiker@jouw-eigen-domein.nl)
Wachtwoord: het ingestelde wachtwoord
Inkomende mail server: mail.hostingserver.nl (Voor pop3 poort nr: 995 en voor IMAP dient u poort 993 te gebruiken)
Uitgaande mail server: mail.hostingserver.nl (Poort 2525, verificatie is vereist, zelfde inlog gegevens als voor de inkomende mail server)

SSL of StartTLS: ja (Binnen Outlook kiest u voor 'TLS' Voor Apple kiest u voor de optie 'Gebruik TLS/SSL')

Onze webmail omgeving kunt u bereiken via de volgende URL:

 

Op de nieuwe omgeving worden de oude PHP-versies (4.4 t/m 5.6) drie maanden na de migratie ondersteund. Als u de website geschikt hebt gemaakt voor PHP-versie 7.0 of hoger kunt u via het controlpanel de PHP-versie zelf aanpassen.

Hoe u de PHP-versie kunt aanpassen leest u in het volgende FAQ-artikel:

 

Achtergrond informatie VDX
VDX ( Virtual Dynamics ) is een internet hosting aanbieder en wij kunnen voor elke klant wel een passende oplossing aanbieden. U kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan:

Meer informatie over SSL-certificaten:

Mocht u nog geen SSL-certificaat geïnstalleerd hebben op de website. Bij ons kunt u een SSL-certificaat bestellen vanaf € 1,- per maand. Enkele voordelen van een SSL-certificaat:

  • Hogere ranking in Google
  • Verkeer wordt versleuteld verzonden
  • Controle aanvrager / domeinhouder
  • U voldoet aan de nieuwe wetgeving (AVG/GDPR)

SSL-certificaten kunt u via de volgende URL bestellen:

Server beveiliging / Brute Force detection

Er zijn enkele protocollen actief op onze servers. Wanneer er te vaak een foutieve login plaats vindt vanaf een bepaald IP adres dan ziet onze server dit als een aanval en dan wordt het IP adres van de aanvrager geblokkeerd. Nu is het zo dat u hier zelf ook de dupe van kunt worden wanneer u niet meer beschikt over de juiste gegevens.

Een aanvraag kan dan resulteren in een time-out. Het is gelukkig vrij eenvoudig om deze blokkade zelf weer op te heffen. Kijk voor een uitleg hierover op de volgende FAQ-pagina:

https://www.vdx.nl/faq/webhosting/wat-moet-ik-doen-wanneer-mijn-ip-adres-geblokkeerd-is

Patchman

Patchman kijkt naar verouderde code op onze hostingservers die hack-gevoelig zijn. Het kan zijn dat u een e-mail ontvangt van patchman@hostingserver.nl met een overzicht van bestanden die deze verouderde code bevatten. Het verzoek zal dan zijn of u deze bestanden wil updaten zodat ze geen gevaar meer lopen dat ze gehacked kunnen worden.

In de praktijk zal wanneer er na verloop van tijd geen actie is ondernomen Patchman zelf kleine noodzakelijke wijzigingen aanbrengen. Deze software gebruiken we al heel lang en tot nu toe hebben we alleen maar positieve ervaringen met dit systeem.

Anti virus software

Dit is actief op onze hostingservers. Indien er geïnfecteerde bestanden aangetroffen worden dan zullen deze in quarantaine geplaatst worden.