Resellers 

Hoe kan ik aan de slag met mijn resellerhosting? (Plesk resellerpakket)

In het volgende artikel staat beschreven hoe je voor het eerst een hostingpakket kan gaan aanmaken in je nieuwe resellerpakket.

Wanneer je bij ons een resellerpakket hebt besteld zal je van ons een login ontvangen voor je persoonlijke reseller omgeving. Je komt dan binnen op het volgende scherm;

 

Je ziet hier dat je verschillende zaken kan aanmaken onder je resellerpakket;

- Customers  (jouw klanten)

- Subscriptions (pakket die je aan een klant kan koppelen)

- Service Plans (standaard pakketten voor je klanten, maakt het configureren van veel subscriptions makkelijker)

Het beste kan je altijd beginnen met het aanmaken van je Customer, dit wordt door het controlpanel gezien als het beginpunt.

Je maakt dan als eerste voor je klant onder jouw resellerpakket een Customer aan, je vult daar als eerste verplicht Contact name en Email address in van je klant.

Vervolgens kan je daaronder bij Acces to Panel beginnen met het echt aanmaken van het hostingpakket voor je klant, je geeft als eerste een gebruikersnaam op voor je klant en door op Generate te klikken genereer je een goed wachtwoord. Hiermee kan je klant dan inloggen op zijn persoonlijke controlpanel van het hostingpakket die onder je resellerpakket valt.

Standaard zal direct de optie Create subscription for the customer aangevinkt staan, hiermee kan je dan ook direct de klant zijn Subscription aanmaken;

Bij Domain name vul je daar het betreffende domeinnaam in waarvoor de hosting aangemaakt dient te worden. Het IP adres zal je standaard alleen op het shared IP kunnen laten staan, wat ook correct is.

Vervolgens geef je hieronder nogmaals een gebruikersnaam en wachtwoord op, dit is de FTP login voor je klant om te kunnen verbinden met het hostingpakket. We raden aan om gebruikersnaam en wachtwoord gelijk te houden aan de opgegeven gebruikersnaam en wachtwoord bij Access to Panel.

Als je reeds een Service Plan hebt aangemaakt kan je hieronder deze selecteren, mocht je (nog) geen Service Plan hebben kan je de Service Plan op Default Domain laten staan en vink je daaronder de optie "Proceed to customizing the subscription parameters after the customer is created. Note that doing this will lock the subscription for syncing." aan en klik je op OK.

Wanneer je geen Service Plan hebt geselecteerd en de optie "Proceed to customizing the subscription parameters after the customer is created. Note that doing this will lock the subscription for syncing."  hebt geselecteerd, zal je nog de volgende melding ontvangen en klik je op OK.

Het hostingpakket voor je klant is nu aangemaakt, maar nog niet geconfigureerd. In het volgende scherm (overzicht van de aangemaakte Subscription) klik je daar dan op Customize om het hostingpakket te configureren.

Hierna kom je in het overzicht waar je de rechten en quota's voor het hostingpakket van je klant kan configureren.

In eerste instantie kan je bij Resources aangeven van welke quotas je klant gebruik kan maken en kan je aangeven of ze meer mogen gebruiken dan de ingestelde quota of niet en eventueel welke actie er genomen wordt door het controlpanel wanneer het account de quota bereikt. Hieronder kan je dus aangeven hoeveel HD ruimte er beschikbaar is , hoeveel dataverkeer, hoeveel databases etc. etc., dit stel je verder naar wens in.

Vervolgens heb je naast het tabblad Resources ook nog het tabblad Permissions, hier kan je aangeven wat je klant binnen Plesk zelf mag doen door een vinkje te zetten voor de beschreven rechten daar.

Wanneer je de rechten naar wens hebt ingesteld kan je onderaan klikken op Update & Lock om het pakket op te slaan. De tabbladen Hosting Parameters, PHP settings, Applications staan in de meeste gevallen al direct helemaal correct ingesteld. Hier kan je eventueel nog het volgende instellen;

- Hosting Parameters (hier geef je aan wat er met de site moet gebeuren wanneer je de Subscription suspend)

- PHP settings (hier kan je de nodige PHP instellingen aanpassen, default zullen deze al voor de meeste situaties en sites al correct staan)

- Applications (hier kan je het aantal applicaties waar je klant van gebruik kan maken in de Application Manager beperken)

Wanneer je op Update & Lock hebt geklikt, is het pakket  nu dan klaar voor gebruik en kan je je klant de nodige logins toesturen.