E-mail 

Ik krijg een bounce bericht terug van het spamfilter na het versturen van een e-mail.

Sinds enige tijd loopt ons uitgaande e-mailverkeer ook via spamfilters naar buiten. Dit doen wij om mogelijke spamuitbraken door bijvoorbeeld een gehackte website of e-mailadres te voorkomen. Mocht dit spamfilter een spambericht of een virus waarnemen dan zal het e-mailaccount / script waarvandaan wordt verzonden automatisch dichtgezet worden en krijgt de verzender een bounce bericht terug met de melding: "Your account has been locked." Hieronder vind je een voorbeeld van zo'n bounce bericht.

-------- Forwarded Message --------

Subject: Undelivered Mail Returned to Sender

Date:Tue, 7 Nov 2017 12:13:53 +0100 (CET)

From: Mail Delivery System <MAILER-DAEMON@srv12702.hostingserver.nl>

To: test@example.net

This is the mail system at host srv12702.hostingserver.nl.
 
I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.
 
For further assistance, please send mail to postmaster.
 
If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.
 
                   The mail system
 
<adres@jouw-eigen-domein.nl>: host outbound02.premiumantispam.nl[193.93.174.216]
    said: 550 Your account has been locked. Please contact your administrator.
    (in reply to end of DATA command)

 

Wanneer je zo'n melding krijgt is er dus door het spamfilter iets waargenomen wat niet in orde is.  Hieronder vind je een lijst met de meest voorkomende oorzaken en hoe je dit kan oplossen.

  • Je e-mailaccount wordt misbruikt voor het versturen van spam en of virussen:

Controleer de apparaten waarop dit e-mailaccount staat ingesteld op virussen en verander het wachtwoord van je e-mailaccount. Neem daarna contact op met onze helpdesk om je account weer open te laten zetten.

 

  • Het opgegeven afzendadres is geen bestaande mailbox op je hostingpakket:

 Het spamfilter controleert of het opgegeven afzendadres waarmee wordt verstuurd ook daadwerkelijk aanwezig is op het hostingpakket. Als de mailbox niet aanwezig is zal je deze in het Plesk controlpanel dienen aan te maken of kan je natuurlijk ook het afzendadres aanpassen naar een reeds bestaande mailbox. Neem daarna contact op met onze helpdesk om je account weer open te laten zetten.

 

  • Je website is gehackt en er is spam verstuurd via je website:

Controleer je website op geïnfecteerde bestanden en ruim deze op. Waar mogelijk zou je dan ook tevens alle updates dienen toe te passen op je website (denk aan CMS'en zoals Wordpress en Joomla). Als de website is opgeschoond neem je contact op met onze helpdesk om je account weer open te laten zetten.

 

  • Je formulier op de website is niet goed geconfigureerd:

Wanneer je een formulier gebruikt op je website en deze stuurt niet alle nodige header informatie mee dan zal het spamfilter deze mail niet doorlaten. Om dit te voorkomen kan je de volgende header informatie aanhouden:

$headers = "";
$headers .= "MIME-Version: 1.0\n";
$headers .= "Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1\n";
$headers .= "Content-Transfer-Encoding: 8bit\n";
$headers .= "From: Organisatie<info@jouw-eigen-domein.nl>\n";
$headers .= "X-Sender: <info@jouw-eigen-domein.nl>\n";
$headers .= "X-Mailer: PHP". phpversion() ."\n";
$headers .= "Return-Path: <info@jouw-eigen-domein.nl>\n";
$headers .= "X-Priority: 3\n";
$addparameters = "-finfo@jouw-eigen-domein.nl";

//send mail
mail('ontvanger@domein.tld', $subject, $content, $headers, $addparameters);

Neem als dit is aangepast contact op met onze helpdesk om je account weer open te laten zetten.