Beheren 

Ik krijg een certificaatmelding, hoe wijzig ik instellingen in mijn Iphone of Ipad?

Als u een certificaatmelding krijgt op uw iPhone of iPad (kan de identiteit van de server niet controleren) dan kunt u de volgende stappen doorlopen om dit probleem op te lossen. 

Stap 1

Ga op uw iPhone of iPad naar Instellingen en klik op 'Wachtwoorden en accounts'. 

 

Stap 2 

U komt nu in het scherm 'Wachtwoorden en accounts'. Hier ziet u bij accounts uw ingestelde e-mailaccount staan. Om hier een wijzigingen in door te voeren klikt u nu op 'gebruiker@jouw-eigen-domein.nl'. 

 

Stap 3 

U komt nu in het venster Accounts. Klik hier nu op uw account 'gebruiker@jouw-eigen-domein.nl'

 

Stap 4

U komt nu in het venster 'Account'. Hier gaat u vervolgens naar server inkomende post. 

Hier wijzigt u de hostnaam (jouw-eigen-domein.nl) naar mail.hostingserver.nl

Vervolgens gaat u in hetzelfde venster naar server uitgaande post. 
Klik achter SMTP op de huidige servernaam (jouw-eigen-domein.nl). 

 

Stap 5

U komt nu in het scherm SMTP. Hier ziet u de hoofdserver staan. Klik nu nogmaals op de huidige servernaam (mail.jouw-eigen-domein.nl). 


 

 

Stap 6

Nu kunt u de server voor uitgaande mail wijzigen. 
Onder server uitgaande post wijzigt u de Hostnaam naar mail.hostingserver.nl.  
Klik vervolgens op Gereed.

 

Stap 7

U komt nu terug in het scherm 'SMTP'. Klik nu op 'Account'. 

Stap 8

Klik nu tot slot op Gereed

 

Stap 9

De instellingen zijn nu opgeslagen. Sluit de mail nu volledig af en start de mail vervolgens weer op. De mail zou nu weer naar behoren moeten werken. 

Mocht dit nou helaas nog niet zo zijn, dan vragen wij u om deze stappen opnieuw te doorlopen om zo te controleren of de instelllingen goed zijn opgeslagen. Als dat het geval is en het werkt nog steeds niet, neem dan  contact op met onze helpdesk voor verdere ondersteuning. 


 

Gerelateerde F.A.Q. items

   
  •    
  •