Dootall Migratie 

E-mail instellingen (POP3 en IMAP) na de migratie.

Wanneer je in je e-mailclient zoals Outlook of Apple Mail gebruik maakt van het POP3 protocol en je een kopie van de e-mail achterlaat op de server is het helaas onvermijdelijk dat je e-mailclient de reeds bij Dootall binnengekomen e-mails opnieuw als ongelezen laat zien in je e-mailclient. Dit komt doordat bij het POP3 protocol alle wijzigingen alleen in de e-mailclient worden bijgehouden en niet op de server, na de migratie ziet je e-mailclient alle mails daarom ook allemaal als nieuwe berichten. Zie ook:

https://www.vdx.nl/faq/email/wat-is-pop3

Het is daarom noodzakelijk je bestaande account niet aan te passen, maar om een geheel nieuw account in te stellen. Bij het gebruik van IMAP is dit minder noodzakelijk, maar raden wij het alsnog aan.

Hieronder vind je een beschrijving hoe je kan zien of je POP3 of IMAP gebruikt in je mailclient, waarna je vervolgens kan gaan naar de correcte beschrijving hoe je je nieuwe account kan instellen:

Controleer of je POP3 of IMAP gebruikt:

Outlook 2007

Start Outlook op, en vervolgens klik je boven aan op 'Extra'
Daarna klik op het icoon: 'Accountinstellingen' vervolgens klik je op 'Accountinstellingen'

Outlook 2010

Start Outlook op, en klik vervolgens boven aan op 'File'
Vervolgens ga je naar Info en klik je op Account Settings

Outlook 2016

Start Outlook op, en klik vervolgens boven aan op 'File'
Vervolgens ga je naar Info en klik je op Account Settings

Je ziet nu een overzicht van de reeds aangemaakte e-mailaccounts, achter elk adres zal staan vermeld wat voor type account het betreft,  POP/SMTP of IMAP/SMTP.

Apple Mail

Open Apple Mail en klik op "Mail" en dan "Voorkeuren"

Je ziet nu een overzicht van de reeds aangemaakte e-mailaccounts, onder elk account zal staan vermeld wat voor type account het betreft, POP of IMAP.

Stel het nieuwe account in:

Om een nieuw account aan te maken kan je het beste 1 van de volgende FAQ artikelen volgen, afhankelijke van welke e-mailclient je gebruikt:

Outlook:

https://www.vdx.nl/faq/email/hoe-stel-ik-outlook-in-2016-2010-2007

Apple Mail:

https://www.vdx.nl/faq/email/hoe-stel-ik-apple-mail-in

https://www.vdx.nl/faq/email/hoe-stel-ik-apple-mail-voor-mac-os-sierra-in

Thunderbird:
https://www.vdx.nl/faq/email/hoe-stel-ik-mozilla-thunderbird-in

 

Telefoon / Tablet:

https://www.vdx.nl/faq/email/hoe-stel-ik-e-mail-in-op-een-android-telefoon-of-tablet

https://www.vdx.nl/faq/email/hoe-stel-ik-e-mail-in-op-outlook-voor-android

https://www.vdx.nl/faq/email/hoe-stel-ik-e-mail-in-op-mijn-iphone-of-ipad

Vergelijk de twee accounts

Je hebt nu het oude Dootall account en het nieuwe VDX account staan in je e-mailclient. Het is verstandig deze twee even goed met elkaar te vergelijken, kijk even goed of alle e-mail is meegekomen in het nieuwe VDX account. Mocht je een mail missen in het nieuwe account, dan kan je deze simpelweg met de muis slepen naar het nieuwe VDX postvak in je e-mailclient. Tevens is dit een goed moment om de mails die bij het VDX account als ongelezen staan als gelezen te markeren, zodat dit geen verwarring meer kan veroorzaken. Als je 100% zeker bent dat alles goed is overgezet, kan je het oude account van Dootall verwijderen in je e-mailclient.